Marianne fik hjælp til behandling af senfølger efter covid-19/corona
"Jeg har meget mere energi, min hovedpine er markant ændret, mine muskelsmerter er næsten ikke eksisterende og jeg kan igen koncentrere mig om at læse en bog" fortæller Marianne
Hvis du selv døjer med senfølger.
Og drømmer om at få det godt igen.
Så lad mig dele Mariannes historie med dig.
Marianne har nemlig i bare begejstring valgt at fortælle sin historie. For selvom Marianne ikke er 100% tilbage til "før corona", så har et forløb med MyBodyAndMind terapi og behandling gjort en kæmpe forskel i Mariannes liv.
Det har ændret mit liv! fortæller Marianne.
Jeg elsker at læse men har ikke kunne koncentrere mig på grund af hovedpine og træthed.
Allerede under forløbet kunne jeg igen læse 2 bøger på en uge og jeg har haft overskud til sociale ting i weekenden, hvilket har været fantastisk.
Vi har også kunne rejse igen, uden at jeg har været helt ødelagt, tilføjer Marianne.
Marianne arbejdede som pædagog og elskede sit job da hun i december 2020 fik konstateret covid-19 (corona).
Ligesom hos mange andre tog virussen hårdt på Marianne og hun beskriver selv den første tid under dynen med corona som:
Jeg havde 1 ½ måned med kulderystelser, feber, diarré, opkast, migræne hovedpine, ondt i hele kroppen og mistet smags- og lugtesans.
Jeg kunne ikke meget andet end at sove. Når jeg talte var det “volapyk” og jeg kunne ikke læse eller se TV, fortæller Marianne.
Det blev bare ikke rigtig godt igen.
Længe efter Marianne lå syg med corona, var hun stadig voldsomt plaget af senfølger. Konstant hovedpine, muskelsmerter, koncentrationsbesvær og en udmattet og træt krop, der havde brug for at sove i flere dage efter en ferie eller sociale arrangementer.
Efter et intensivt forløb med MyBodyAndMind terapi og behandlinger fordelt over 4-5 uger skrev Marianne begejstret:
Jeg har så meget mere energi - der er dage hvor jeg ikke har sovet midt på dagen og “først” er gået i seng ved 21 tiden.
Jeg har meget mere energi, min hovedpine er markant ændret og mine muskelsmerter er næsten ikke eksisterende.
Så til alle jer derude der er ramt af senfølger efter corona - DET KAN LYKKES!
Behandlingen har været hver en krone værd!
Du kan læse mere om Mariannes historie og forløb længere nede på siden...
Sidder du og tænker hvad eller hvilken behandling der hjalp på Mariannes corona-senfølger?
Marianne valgte et MyBodyAndMind forløb med fokus på Trykkammer behandlingerne, men vi kombinerede de magiske trykkammer behandlinger med Kranio-Sakral Terapi og Terapeutisk Tapping, da Mariannes nervesystem og krop fortsat var i alarmberedskab og havde brug for hjælp til at bearbejde nogle dybereliggende temaer, frustrationer, spændinger osv.
Mange undervurderer vigtigheden i at få bearbejdet fx frustrationerne over ikke at kunne arbejde, ikke at kunne det man plejer at kunne samt afmagten der ofte opstår når man bliver syg og ikke rigtig kan få hjælp. Derfor anbefaler jeg et forløb inkl. terapi.
Marianne oplevede at Trykkammer behandlingerne gav fornyet energi og mærkede stor bedring på forholdsvis kort tid. Det vigtigste ved Trykkammer behandlingerne (mHBOT) er at der kommer ekstra ilt til hver en celle, så både hjernen, musklerne og ikke mindst de beskadigede områder får fornyet energi og hjælp til at heale og komme ovenpå igen.
Det mest optimale er at behandlingerne i trykkammeret ligger så tæt på hinanden som muligt. Marianne valgte derfor at prioritere behandlingen 100% og overnattede i Horsens i de 5 uger det stod på. Det resulterede i et meget intensivt forløb med ca. 40 timer i trykkammeret fordelt med 1-2 timer om dagen, 5 dage om ugen, over en periode på 5 uger.
I videoen her sætter jeg lidt ord på de primære årsager til senfølger - eller det jeg oplever kan være årsag til smerter længe efter en hjernerystelse, corona, piskesmæld el.lign.
Med et behandlings- og terapiforløb får kroppen og nervesystemet med andre ord hjælp til at slippe stress, spændinger og de traumer der gemmer sig i rygsækken samtidig med, at timerne i trykkammeret giver ro og lader "batterierne" op igen.
Du kan læse mere om og tilbud på behandlings- og terapiforløb hér.
Marianne var sygemeldt i halvandet år og blev tilknyttet Senfølge klinikken for covid-19 senfølger, hvor hun fik konstateret Myopati og fik genoptræning og hjælp fra hjerneskade teamet og ergoterapeut bl.a. til energi forvaltning.
Men det blev ikke sådan rigtig godt.
Kronisk hovedpine, muskelsmerter, koncentrationsbesvær og træthed fyldte fortsat meget i Mariannes liv da hun vendte tilbage til sit job på nedsat tid i juni 2022.
Jeg var stadig SÅ træt, at jeg ofte måtte slæbe mig af sted på job med en hovedpine og en krop der gjorde så ondt, fortæller Marianne.
Men Marianne er en "fighter", så trods corona senfølgerne gjorde hun alt for at få det bedre og passe sit job. Indtil hun til sidst kun kunne stå op om morgenen og tage på arbejde, køre hjem og sove indtil næste dag.
Det stod på frem til julen 2023, hvor kroppen ikke længere ville være med.
Marianne blev sygemeldt igen og efterfølgende opsagt samt tildelt erstatning og en méngrad på 12 % samt bevilget seniorpension.
Ikke et ønske-scenarie for Marianne der efter et hav af behandlinger fortsat ledte efter en løsning, der kunne hjælpe hende af med senfølgerne.
Jeg har prøvet fysioterapeut - kraniosakral - psykolog - cupping - akupunktur - ørefrø - speciel tandlæge (for hovedpinen) - hypoxi terapi - cryo sauna - zoneterapi - hypnose - cannabisolie - vitaminer og Q 10 forsøg og sikkert andet jeg ikke lige husker! fortæller Marianne.
Men i foråret 2024 læste jeg en videnskabelig artikel fra Oslo universitet om trykkammer behandlinger til senfølger efter covid-19 og den positive effekt det havde.
Jeg brugte meget tid på, at finde en behandling i Danmark. Min læge kunne desværre ikke hjælpe, Skejby kunne heller ikke, da de kun behandler kræftpatienter med stråleskader, det samme på Rigshospitalet.
Så en dag faldt jeg alligevel over én der tilbød trykkammer behandling i Danmark og kontaktede Panilla, fortæller Marianne.
Det har ændret mit liv! Og jeg vil virkelig anbefale andre at tage et forløb. Det har været alle pengene værd.
Har du ligesom Marianne stadig senfølger og har din krop svært ved at komme helt ovenpå igen, så er du meget velkommen til at kontakte mig for en kort uforpligtende snak på 30285953.
Marianne er blot en af flere der har oplevet bedring efter længere tids sygdom og kroniske smerter eller senfølger.
Du kan læse mere om behandling- og terapiforløb samt se alle priser på behandling hér.
Stress, kaos og uro indeni - Tina troede ikke det var muligt at få det godt igen
Efter 7 år i hvad Tina kalder, sit livs orkan, er der nu blevet "stille og fredfyldt" indeni og især kæresten kan mærke forandringen.
Lægerne anbefalede Trykkammer behandling til hurtigere sårheling
Er du styrtet på cyklen og har du fået en ordentlig hudafskrabning eller har du et operationssår, du ønsker skal hele hurtigt og pænt, så er det måske værd at overveje Trykkammer behandling. Se her før og efter billeder...
Er du træt, udmattet og føles det hele lidt uoverskueligt?
Når vi rammer muren eller følelsen af håbløshed og udmattelse, er det ofte svært at se vejen, men kroppen guider os, hvis vi ikke smider håndklædet i ringen og giver op...
